twoarabians.blogg.se

2013-12-14
22:55:32

Hemska dagen
Hej alla!
 
lite uppdatering kan krävas här ja..
 
okej alla ni som missat min olycka med hästen detta var vad som hände.
 
Jag var nere och red i paddocken som vanligt och jag och H hade en liten dispyt om vad som skulle göras eller inte.. Unghästar vad ska man säga..
 
Han fick nog och stegrade sig i ren protest men både jag och H märkte snart att allt inte gick som en viss H hade planerat. Det började som en vanlig stegring men när han skulle ner igen så tappade han greppet och gled lite med vänster bak där han inte heller hade några broddar. och detta gjorde att han fortsatte runt jag tappade stigbyglarna vilket man ska göra och på något sätt hamnade hela jag istället under honom precis bakom sadeln. när vi slog i marken var det bara en tanke som for igenom mitt huvud och det var "hur fan ska jag ta mig ur detta?" när vi väl låg ner tog jag i allt jag kunde för att hjälpa honom upp och vi kunde med ett gemensamt försök få upp honom. När H rest sig låg jag och kippade efter andan en lååång stund och jag skakade av både rädsla och chock. 
Jag hade som tur va sällskap med mig och hon kom fort mot vårt håll och det första jag säger är "fånga min häst!" vilket hon gör först genom att stänga paddocken och sedan fånga upp en chockad H.
så mkt mer av det kan jag inte säga då jag vart livrädd att röra nacken.
Jag kände försiktigt efter om jag kunde vicka på tårna vilket gick, sedan var det fötterna, sedan benen, sedan höft, rygg och armar. allt fungerade förutom att allt gjorde fruktansvärt ont.
 
Jag kommer upp på fäötter med hjälp av min stallkompis och stallägare och där kunde jag snabbt känna att inget var direkt brutet men att jag var öm lite över allt och vad ska man förvänta sig när en häst har ramlat över en??
 
så in till sjukhuset kom in vid 19.30 tiden på ett ungefär och skrev ut mig kl 00.00 då jag inte haft några brutna ben osv. 
Dagen efter åkte jag tillbaka för ett avslut i jornalen och l'karen gav mi smärtstillande och 2 veckors sjukskrivning. 
 
så vad gör jag nu?? jo jag är hemma hos mor och försöker att inte klättra på väggarna.. i morgon har jag sista lektionen för alex denna säsong och det ska tydligen enligt henne bli det hårdaste passet..
Hmm.. vad tycker ni ska vi skippa lådrena i morgon kanske?? ;) 
 
jaja jag ser er nu som helt uppdaterade =)
ha de bäst
//M

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: